Meesterlijk lustrum

Ruim zevenhonderd bezoekers wisten hun weg te vinden naar de bijzondere vijfde editie van Meesters in de Tuin in het Inspyrium in Cuijk. Vooral de exclusieve sfeer werd enorm gewaardeerd. Tijdens het evenement lanceerde initiatiefnemer Niels in t’ Veen het membership; een soort exclusieve businessclub van bezoekers van het evenement waarin men kan netwerken en kennisdelen.
Keurmerk
“Leden krijgen de mogelijkheid om in hun communicatie het logo en de naam Meesters in de Tuin te gebruiken, als een soort keurmerk”, stelt hij. “Inmiddels zijn partijen als Meker Tuinen, Studio REDD, Siebers Tuinprojecten en DON Hoveniers al member geworden.
We verwachten dat meerdere gerenommeerde partijen zich binnenkort zullen aansluiten. Gezamenlijk willen we tal van zakelijke reizen en evenementen organiseren, waarin de laatste trends en ontwikkelingen in de markt kunnen worden gedeeld.”
Meesterlijk lustrumVeranderen
De noodzaak tot veranderen, dat was de centrale boodschap tijdens de voordracht van veelgevraagd spreker Jan van Setten. Die kwam ook over bij de hovenier, merkte In ’t Veen. “Vroeger kon je twintig tot dertig jaar hetzelfde blijven doen als bedrijf, nu moet je om de aantal jaar bijschakelen.
De praktische hovenier heeft een beetje de neiging om met de knieën in de klei te blijven hangen, maar op de langere termijn ga je het daarmee niet redden. Je zult dingen soms anders moeten doen, dan ontstaat er energie.
In deze drukke tijden is dat meer dan ooit belangrijk. Ik zou tegen hoveniers willen zeggen: blijf jezelf openstellen voor de markt en realiseer geen copy paste tuinen.”Meesterlijk lustrum