Maak grijs groener

Nederlanders vinden biodiversiteit belangrijk, maar slechts een derde van de bevolking weet waarvoor het begrip precies staat. Dit en meer blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel.
Maak grijs groenerHet onderzoek is aanleiding voor de nieuwe campagne ‘Maak Grijs Groener’. Het onderzoek onder ruim 1.200 Nederlanders, laat onder andere zien dat na uitleg van het begrip biodiversiteit meer dan 80 procent van de bevolking het belangrijk vindt om biodiversiteit te beschermen. Een ruime meerderheid geeft aan zélf iets te willen doen om biodiversiteit te waarborgen, maar slechts een op de vier respondenten zegt te weten hoe. Prof. Dr. Louise Vet, voorzitter van het Deltaplan Biodiversiteitsherstel en in 2018 benoemd tot de nummer 1 van de Duurzame Top 100: “Met de campagne ‘Maak Grijs Groener’ vertellen we wat biodiversiteit is, wat je kunt doen om het te beschermen en roepen we alle inwoners van Nederland op om de biodiversiteit een handje te helpen.”