Goede score ‘Blijf Stralen’

19-08-2021
Van de ondervraagden voelde 40% zich aangemoedigd tot het kopen van meer bloemen,
Van de ondervraagden voelde 40% zich aangemoedigd tot het kopen van meer bloemen,

Het resultaat van de in april gelanceerde internationale campagne ‘Blijf stralen’ is dat twee van de vijf consumenten door de campagne gestimuleerd werd bloemen en tuin- en/of kamerplanten te kopen.

Van de ondervraagden voelde 40% zich aangemoedigd tot het kopen van meer bloemen,
Van de ondervraagden voelde 40% zich aangemoedigd tot het kopen van meer bloemen,

Van de ondervraagden voelde 40% zich aangemoedigd tot het kopen van meer bloemen, overwoog 37% om meer kamerplanten te kopen en bleek 42% van plan meer tuinplanten te kopen. Omdat het ging om een Europese campagne gericht op een brede doelgroep, kan dit een goede score worden genoemd.

Zes internationaal samenwerkende promotieorganisaties voor de sierteelt lanceerden in april de internationale campagne ‘Blijf stralen’. Deze campagne was opgezet met de hulp van een Europees noodfonds voor het herstel van de sierteeltsector vanwege de gevolgen in de eerste maanden van de coronacrisis. De campagne ‘Blijf stralen’ was bedoeld om de aankoop te stimuleren van snijbloemen en kamer- en tuinplanten in zeven Europese landen: België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Oostenrijk.