Lenen, delen en doorverkopen wint aan populariteit

Lenen, delen en doorverkopen wint aan populariteit

Dat het systeem van huren, lenen, delen en doorverkopen aan populariteit wint, bevestigt ook een representatieve online-enquête in opdracht van textieldienstverlener Mewa in Duitsland.

Lenen, delen en doorverkopen wint aan populariteit

Aan dit trendonderzoek namen 1.043 personen tussen 16 en 60 jaar en meer dan 500 managers deel. Meer dan de helft van de respondenten geeft aan dat dingen gebruiken zonder ze te kopen een integraal onderdeel van hun aankoopoverwegingen is geworden. Twee derde van de respondenten zegt dat het motto ‘lenen, delen en doorverkopen’ zelfs een nieuwe levenshouding is geworden.

Lenen, delen en doorverkopen wint aan populariteit

Delen in plaats van bezitten

Wat op privévlak werkt, kan ook gemakkelijk in bedrijven worden toegepast. De textieldienstverlener Mewa laat zien hoe dit in de praktijk werkt. Mewa textielsharing betekent: bedrijfstextiel meermaals gebruiken en delen in plaats van het te bezitten. Zo kunnen bedrijven uit de meest uiteenlopende sectoren onder meer beschikken over een ruim aanbod aan werk- en beschermende kledij in een eigentijds en milieuvriendelijk herbruikbaar systeem dat werkgevers operationele processen uit handen neemt.

Lenen, delen en doorverkopen wint aan populariteit

Mewa biedt een fullservicepakket aan, waarbij het werk- en beschermende kledij bij bedrijven levert en na gebruik weer ophaalt en milieuvriendelijk wast. Dit omvat inkoop, opslag en verzorging, alsook dimensionering, reparatie en kwaliteitscontrole.